Poznajcie Debiutanktę – Bobcat S450

Napisane dnia 17 grudnia, o 12:56 Wydrukuj

Mamy zaszczyt przedstawić debiutantkę wśród ładowarek burtowych Bobcata – S450. Na salony wchodzi w miejsce wiele lat królującej i wszystkim znanej S130. Debiutantka  posiada wszystkie zalety S130, a jednocześnie zawiera szereg nowych funkcji i usprawnień dostępnych dotąd w większych ładowarkach Bobcat nowej generacji.

Nowa kompaktowa ładowarka S450 o sterowaniu burtowym jest dostępna z szerokim asortymentem zatwierdzonego osprzętu (48 różnych produktów, kolejne w opracowaniu). Dzięki temu doskonale sprawdza się w niemal wszystkich zastosowaniach, stanowiąc świetny przykład doskonałości koncepcji nośnika narzędzi Bobcat wspólnej dla wszystkich ładowarek kompaktowych Bobcat.

Jak i większe modele, ładowarka S450 o sterowaniu burtowym, zapewnia lepszą widoczność i wygodę, umożliwiając lepsze sterowanie i większą dokładność podczas pracy w niewielkiej przestrzeni. Dodatkowo, po raz pierwszy w przypadku ładowarek o sterowaniu burtowym tej wielkości, w modelu S450 zastosowano kabinę ciśnieniową z opcjonalną klimatyzacją. Pozostałe kluczowe cechy obejmują również układ hydrauliczny o zwiększonej sprawności i wydajności, klapę tylną o nowej konstrukcji, wbudowany zderzak tylny oraz łatwość serwisowania.

Większa kabina poprawiająca komfort pracy operatora

Kabina nowej ładowarki S450 została zaprojektowana w oparciu o kabiny stosowane w większych ładowarkach Bobcat. Jednocześnie utrzymano kompaktowe wymiary ładowarki przy jednoczesnym zapewnieniu operatorowi większej wygody i komfortu pracy.

Wnętrze kabiny jest o 10% większe w porównaniu z modelem S130, dzięki czemu operator ma wokół siebie więcej miejsca. Przeniesienie okien bocznych na zewnątrz pozwoliło zwiększyć ilość miejsca w kabinie, a także ułatwiło ich mycie. Dodatkowo próg drzwi kabiny został obniżony przy jednoczesnym zwiększeniu otworu drzwiowego, dzięki czemu wchodzenie i wychodzenie z kabiny stało się łatwiejsze.

Najlepszy w swojej klasie system ciśnieniowy kabiny, obejmujący jednoelementową uszczelkę zamocowaną na obwodzie otworu drzwiowego, zwiększa ciśnienie w kabinie, minimalizując w ten sposób ryzyko przedostawania się pyłu i zanieczyszczeń do wnętrza kabiny. Zwiększono również wydajność układu ogrzewania. Wskaźniki są teraz podświetlane, co pozwala na ustawienie żądanej temperatury nawet przy słabym oświetleniu.

W porównaniu z kabiną zastosowaną w modelu S130 widoczność dookoła maszyny została zwiększona o 30%.

Dzięki przesunięciu kabiny o 5 cm w przód operator lepiej widzi obszar roboczy. O 45% większe drzwi i obniżona przednia belka poprzeczna pozwoliły zwiększyć widoczność z przodu ładowarki. Do zwiększenia widoczności przyczyniły się także nowe przednie światła robocze o wydajności większej wydajności o 50% (łącznej mocy w watach).

Okno dachowe jest o ponad 40% większe niż w modelu S130. Okna boczne i tylne także zapewniają większą widoczność, a dzięki zwiększeniu dolnej osłony bocznej o ponad 16% poprawiono widoczność kół. Obniżono również osłonę tylną i chłodnicę. Nowa konstrukcja, w której okno tylne również zostało powiększone o 14%, pozwoliła znacznie zwiększyć widoczność do tyłu ładowarki.

Bardziej wydajny i sprawny układ hydrauliczny

Zwiększenie ciśnienia w układzie, zmiana podzespołów hydraulicznych oraz zmiana układu węży i przewodów rurowych pozwoliły zwiększyć wydajność układu hydraulicznego. Dzięki temu możliwe było zastosowanie przyłączy prostych zamiast kątowych (45° lub 90°). Zmniejszono również liczbę połączeń hydraulicznych. Wszystkie te zmiany pozwoliły zwiększyć całkowitą sprawność układu i wyeliminować rozbieżności w układzie przewodów, tym samym zmniejszając ryzyko wycieków oraz tarcia przewodów o inne elementy.

Nowa klapa tylna o zmniejszonej wysokości posiada kieszenie usztywniające zapewniające optymalną wytrzymałość przy mniejszych gabarytach. Dzięki temu możliwe było wbudowanie zabezpieczenia klapy tylnej w ramę ładowarki.

Tłumik zamontowany jest bezpośrednio pod silnikiem, bez elementów łączących, co pozwoliło zmniejszyć poziom hałasu i zredukować drgania. Dzięki możliwości otwarcia klapy tylnej w lewo tankowanie ładowarki w pozycji transportowej jest teraz łatwiejsze.

Aby ułatwić serwisowanie, w ładowarce zastosowano zabezpieczenia i rozwiązania wykorzystywane dotąd w większych modelach. Chłodnica oleju i chłodnica silnika zostały zintegrowane w jeden zespół, co zapewnia większą czystość układu chłodzenia, redukuje ryzyko uwięzienia zanieczyszczeń i ułatwia czyszczenie. Do chłodnicy przedostaje się mniej zanieczyszczeń również dzięki zmniejszeniu otworów w osłonie tylnej.

Olej w układzie hydraulicznym przed dostarczeniem do kluczowych podzespołów układu jest filtrowany z użyciem filtra 10 mikronów. Zapewnia to większe bezpieczeństwo niż filtry 90 mikronów stosowane w starszych modelach ładowarek.

Główny filtr hydrauliczny z wymiennymi wkładami charakteryzuje się dłuższym okresem użytkowania, zaś okresy pomiędzy kolejnymi wymianami filtra zostały dwukrotnie wydłużone (do 1000 godzin). Wziernik układu hydraulicznego został zamontowany pod tylną osłoną i jest łatwo dostępny podczas rutynowej kontroli, dzięki czemu operator może szybko sprawdzić poziom oleju.

Specjalne bezpieczniki zastosowane dla poszczególnych obwodów, znajdujące się w łatwo dostępnej skrzynce obok akumulatora, zabezpieczają instalację elektryczną. Dzięki zastosowaniu osobnej pokrywy dostęp do akumulatora jest łatwiejszy, zaś sam akumulator jest lepiej chroniony przed zanieczyszczeniami i przegrzaniem.

Naprężenie paska napędowego jest teraz regulowane przez napinacz automatyczny (ze sprężyną skrętną). Takie rozwiązanie wymaga tylko regulacji płytki ustalającej, co pozwala uniknąć ręcznego naprężania pasa.

Aktualności